Zajęcia pozalekcyjne
Harmonogram zajęć pozalekcyjnych w roku szkolnym 2018/2019
Imię i nazwisko nauczyciela
|
Rodzaj zajęć
|
Dzień tygodnia i pora zajęć |
---|---|---|
1. Maria Braś
|
koło czytelnicze-kl.I
|
wtorek-11.45-12.30 (5 lekcja) |
2. Agnieszka Syrek
|
koło matematyczne-kl.lII
|
wtorek-12.35-13.20 (6 lekcja) |
3. Agnieszka Pabisz-Święch
|
koło języka angielskiego-kl.III
|
poniedziałek-13.35-14.20
|
4. Barbara Kaperek
|
koło rekreacyjno-sportowe-kl.II
|
poniedziałek-10.45-11.30
|
- koło czytelnicze
Koło doskonalące technikę czytania przygotowuje dziecko do czytania ze zrozumieniem, przeznaczone jest do pracy z uczniami wykazującymi szczególne zainteresowania czytelnicze.
Celem zajęć jest:
1.Doskonalenie umiejętności czytania w oparciu o metodę sylabową.
2.Zainteresowanie zbiorami biblioteki szkolnej i klasyką dziecięcej literatury polskiej i obcej.
3.Tworzenie skojarzenia czytania z przyjemnością i poczuciem myślenia.
Uczniowie poprzez udział w zajęciach:
– układają podpisy do obrazków (wyrazem lub całym zdaniem),
– czytają poprawnie, płynnie i wyraziście,
– czytają z właściwą intonacją,
– czytają chóralnie,
– czytają z podziałem na role,
– wyszukują wybrany fragment tekstu,
– szukają konkretnych informacji w tekście,
– chętnie czytają czasopisma oraz inne książki,
– wyciągają wnioski.
- koło matematyczne
Gromadzi uczniów wykazujących uzdolnienia matematyczne, jak również zainteresowanych matematyką czy chętnych do poszerzenia swojej wiedzy.
Cele :
– rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań matematycznych,
– rozwijanie indywidualnych uzdolnień,
– pokazywanie użyteczności matematyki w otaczającym dziecko środowisku,
– wdrażanie uczniów do samodzielnego rozwiązywania problemów,
– doskonalenie sprawności rachunkowej.
- koło języka angielskiego
Zajęcia kołka języka angielskiego przeznaczone są dla uczniów, którzy są szczególnie zainteresowani przedmiotem i chcą poszerzyć swoje wiadomości i umiejętności z zakresu języka angielskiego.
Cel główny:
Założeniem programu jest wspomaganie rozwoju kompetencji językowych ucznia (słuchania, mówienia, czytania i pisania) wynikających z podstawy programowej dla pierwszego etapu edukacyjnego oraz przygotowywanie do samodzielności w procesie uczenia się języka angielskiego i umacnianie wiary we własne możliwości językowe, co zwiększy motywację do nauki. Uczestnictwo w zajęciach kółka języka angielskiego zapewni dzieciom dodatkową godzinę w tygodniu kontaktu z językiem, umożliwi stosowanie go jako narzędzia przy wykonywaniu prac plastycznych czy odgrywaniu inscenizacji.
- koło rekreacyjno – sportowe
Głównym celem zajęć rekreacyjno – sportowych jest zaspokojenie biologicznej potrzeby zwiększonej aktywności ruchowej oraz stworzenie dzieciom szerokiej możliwości jej realizowania pod okiem nauczyciela. Wspomaganie harmonijnego rozwoju psychofizycznego uczniów, przygotowanie do wszechstronnego uczestnictwa w kulturze fizycznej, jak również rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie swoje i innych.